hu cz sk
Kosár 0 Ft
Az árut sikeresen hozzáadta a kosárhoz: × _

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

 

Ezen Általános szerződési feltételek érvényesek a www.cory.hu webáruházban történő vásárlás során. A feltételek pontosítják az eladó és vásárló jogait és kötelességeit.

 

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI ÉS FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK

 

1. Üzemeltetői adatok, információk

Cégnév: NEMO Czech s.r.o.

Székhely: Na Skalce 941, 150 00 Praha 5 Smíchov

Telephely – üzlet cím: Plynární 792/35, 170 00 Praha 7 Holešovice

Panaszkezelés cím: saleshu@nemoczech.cz (magyarul)

Adószám: HU30377774

Cégjegyzék szám: 27259056

Kibocsájtó cégbíróság, okmányiroda: Prahai Városi Bíróság

Szerződés nyelve: magyar

Elektronikus levelezési cím: saleshu@nemoczech.cz (magyarul)

Telefonos elérhetőség: +36 70 343 3328

Szállítási partner, partnerek megnevezése: DPD Hungária Kft., GLS Hungary

Személyes átvételei lehetőség: nincs

Megrendelések feldolgozása hétköznapokon történik: igen, 8:30 -16:30 óra között

Megrendelések teljesítésének átlagos ideje munkanapban megadva: 1-3 munkanap

Webáruház domain: www.cory.hu

 

2. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A Webáruházban elektromos rollereket forgalmazunk. Termékeinket az oldalunkról közvetlenül, a megrendelőlap kitöltésével tudja megrendelni, vagy a megadott elérhetőségeink valamelyikén a megrendelés adatainak megadásával. Személyes átvételre nincs lehetőség.

A megrendeléssel automatikusan elfogadja az áruszállítással kapcsolatos kereskedelmi feltételeket. Az adásvételi szerződés tárgya a rendelésben pontosított termék. Az értékesítő elektronikusan kapja meg a vásárló hozzájárulását.

 

3. A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak:

  • CORY elektromos rollerek

 

4. Rendelési információk

A vásárlás regisztráció nélkül is lehetséges, amennyiben szeretné legközelebbi vásárlás alkalmával mindössze a kosár tartalmát összeállítani, praktikus lehet a regisztráció elvégzése.

A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 8:30-16:30 óráig.

A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Az automatikus megrendelés-visszaigazolást követően ügyfélszolgálatunk minden esetben 48 órán belül, vagy legkésőbb az 48 óra leteltét követő munkanapon visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 3 munkanapon belül. A NEMO Czech s.r.o. a jogszabályokban előírtak alapján köteles 48 órán belül visszaigazolást küldeni a megrendelésről. Amennyiben nem küldünk 48 órán belül visszaigazolást, úgy a fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttség alól.

A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére. Amennyiben a megrendelés elküldését követően nem kap a megadott e-mail címre visszaigazolást, javasoljuk ellenőrizze a SPAM (levélszemét) mappát a levelező rendszerében. Amennyiben nem kapta meg a visszaigazolást, kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk a megadott elérhetőségeken.

 

5. A megrendelt termék díjának fizetésének módja

A megrendelt terméket a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetni, vagy a megrendelés visszaigazolása után banki átutalással kell teljesíteni attól függően, hogy milyen fizetési módot választott.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz.

A számlát a csomag tartalmazza. A vásárló köteles a terméket a szállítótól rendben átvenni, leellenőrizni, hogy a csomagolása nem sérült, a csomagok száma megfelelő-e, és amennyiben bármilyen sérülést talál, azt azonnal jeleznie kell a szállítónak. A szállítólevél aláírásával a vevő elismeri, hogy a szállítmány minden fent megadott kritériumnak megfelelt. Esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét, és ne vegye át a csomagot. A későbbiekben semmilyen reklamációt nem áll módunkban elfogadni, ami a csomagolás sérültségére hivatkozik. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni! 

Biztosítunk lehetőséget a csomag értékének előre történő kiegyenlítésére, ebben az esetben a házhoz szállítás díja nem változik.

 

6. Házhozszállítás, információk

Webáruházunk megrendeléseit a DPD Hungária Kft. és GLS Hungary futárcég kézbesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-19 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. Felhívjuk figyelmét, hogy a konkrét időpontra (pl. 15:30) nem kérhető a szállítás, csupán konkrét munkanapra. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük!

 

7. Szállítás a DPD Hungária Kft. és GLS Hungary futárcéggel:

- Kiszállítási díj: 1000 Ft

- A szállítási idő alapesetben 2-3 nap.

- A megrendelő telefonon kap értesítést a szállítás napjáról

- A szállítás napján a futár értesíti Önt a megadott telefonszámon a szállítás várható idejéről

- Amennyiben a futár nem tudja Önt elérni, úgy ingyenesen megkísérli a másodszori szállítást. Ha a megrendelőt nem érhető el telefonon, úgy a csomag egy raktárban kerül tárolásra, melynek újbóli szállítását az ügyfélszolgálat felhívásával kezdeményezheti.

- A futár az átvevő azonosítását a helyszínen végzi el

 

8. Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan

A megrendelés elküldésével fizetési kötelezettsége keletkezik. Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén, az újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása – kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani!

 

9. A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

Ön a Nemo Czech s.r.o. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Nemo Czech s.r.o. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás és garancia – Hibás teljesítés esetén a NEMO Czech s.r.o. jótállásra köteles.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Az általunk vállalt jótállási idő megegyezik az általánosan érvényben lévő jogszabályokban kötelezetteknek. Eltérő rendelkezés esetén termékeinkre 24 hónap garanciát vállalunk. A jótállási időszak a számla kibocsátásának napján indul. Garanciát kizárólag a NEMO Czech s.r.o.-tól közvetlenül megvásárolt termékekre vállalunk.

Garanciát gyártási illetve egyéb sérülésre vállalunk. Az egyéb sérülés olyan hiba, amely nem az alábbiak okoznak: nem rendeltetésszerű használat, a használati utasítás nem megfelelő betartása, mechanikai sérülés, elhasználódás, természeti katasztrófák (pl. villámcsapás, tűzkár...).

A jótállás nem vonatkozik mechanikai sérülésekre. Az eladónak jogában áll visszautasítani a jótállási igényt, amennyiben egyértelmű a jótállási feltételek kijátszását célzó manipuláció (termék szándékos rongálása, szállítólevél meghamisítása, stb...)

Az igény benyújtását követő újbóli szállítást a megrendelő köteles kifizetni, abban az esetben is, ha követelése indokolt. Jogos panasz esetén az eladó a javított terméket saját költségén szállítja.

A termékünkre érkező panasznak tartalmaznia kell a kár részletes leírását.

A NEMO Czech s.r.o. kérheti azon kárainak megtérítését, melyek a termék nem rendeltetésszerű használatából adódnak

 

10. Elállási / felmondási jog gyakorlásáról szóló tájékoztatás

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől.

Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Az elállási/felmondási határidő, a termék átvételének napjától számított 14 nap.

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni az alábbi címre: saleshu@nemoczech.cz (magyarul)

Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is:

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározott elállási és felmondási jogot a rendeletben foglaltakkal összhangban gyakorolta.

 

11. Jogok és kötelezettségek hibás teljesítéssel kapcsolatban

Minőség az átvétel során

Ha az átvett árunak hiányosságai vannak (pl. nem rendelkeznek megegyezett és jogosan elvárt tulajdonságokkal, nem felelnek meg a szokásos vagy megegyezés szerinti célnak, nem teljesek, nem felelnek meg mennyiségüknek, méretüknek, súlyuknak vagy minőségük nem felel meg más jogi, szerződéses vagy szerződéskötést megelőző paramétereknek) olyan hibákról van szó, amelyekért az Eladó felelős.

A Vevő az áru kézhezvételétől számított két éven belül igényelheti az Eladótól az ingyenes hibajavítást vagy az árnak megfelelő kedvezményt; ha ez nem aránytalan a hiba természetével (különösen, ha a hibát indokolatlan késedelem nélkül nem lehet eltávolítani), lehet igényelni az alábbi megoldások egyikét: termék kicserélése egy hibátlanra vagy új, hibátlan alkatrészek pótlására, amennyiben a hiba csak egyik alkatrészt érinti.

Ha az áru megjavítása vagy cseréje nem lehetséges, a Vevő kérheti a vételár teljes visszatérítését a szerződéstől való elállás alapján.

Az áru kézhezvételétől számított hat hónapon belül feltételezzük, hogy az áru hibája már az áru átvételekor fennállt.

Az eladó nem köteles eleget tenni a vevő követelésének, amennyiben be tudja bizonyítani, hogy a Vevő tudott az áru sérüléséről az átvétel előtt, vagy maga okozta azt.

Használt áruk értékesítése esetén az Eladó nem vállal felelősséget a korábbi használat vagy kopás mértékének megfelelő hibákért. Az alacsonyabb áron értékesített termékek esetében az Eladó nem felel a hibáért, amely miatt az alacsonyabb árban állapodtak meg. Ezekben az esetekben a Vevőnek joga van az esszerű árengedményre van szüksége a csere joga helyett.

Hibákkal kapcsolatos törvényes jogok

Az Eladó felelősséget vállal a hibákért, amelyek az áru átvételétől számított 24 hónapos garanciaidőn belül, vagy a reklámban, az áruk csomagolásán vagy a mellékelt használati utasításon feltüntetett használati idején belül keletkeznek.

Ebben az időtartamban a Vevő élhet a reklamációs jogával és saját döntése alapján kérvényezni a hibával kapcsolatban, amely jelentős szerződésszegést jelent (attól függetlenül, hogy eltávolítható vagy eltávolíthatatlan hibáról van-e szó):

  • hiba eltávolítása új termék vagy pótalkatrész kiküldése által;
  • hiba eltávolítása javítás által ingyenesen;
  • az árnak megfelelő kedvezmény a vételárból; vagy
  • vételár visszautalása a szerződéstől való elállásra hivatkozva.

Jelentősnek bizonyul a szerződésnek azon megsértése, melynek kapcsán a jogsértő fél már a szerződés megkötésekor tudta vagy tudnia kellett volna, hogy ha a másik fél nem kötötte volna meg a szerződést, ha ezen jogsértést előre látta volna.

Az a hiba, amely kisebb szerződésszegést jelent (függetlenül attól, hogy a hiba eltávolítható-e vagy sem), a Vevő jogosult a hiba megjavítását kérni, vagy ésszerű engedményt kapni a vételárból.

Amennyiben a javítást követően ismételten korrigálható hiba keletkezett az árun (harmadik panasz ugyanazon hibára, vagy a negyedik panasz eltérő hibákra), vagy ha az árunak több hibája van (legalább három hiba egyidejűleg), akkor a Vevő élhet az alábbi jogaival: kedvezmény a vételárból, termék cseréje vagy szerződéstől való elállás.

Az eladó nem felelős a hibákért, amelyek a mindennapos használat során keletkeztek vagy a használati utasítás óvintézkedéseinek elmulasztása okozott.

 

12. Reklamációs ügyintézés

A Vevőnek a hiány megállapítása után indokolatlan késedelem nélkül be kell nyújtania a panaszt az eladónak vagy a javítást végző személynek. Ha írásban vagy elektronikus módon teszi ezt meg, ez esetben szükséges megadni az elérhetőségét, a hiba leírását és hogy milyen módon szeretné megoldani a reklamációt.

A reklamációs űrlapot megtalálja itt: REKLAMÁCIÓS JEGYZŐKÖNYV az saleshu@nemoczech.cz e-mail címre el kel küldeni!

A Vevő köteles tájékoztatni az Eladót, hogy melyik megoldást választja a hiba bejelentése során, vagy a hibabejelentés után indokolatlan késedelem nélkül. A választás megváltoztatása az Eladó hozzájárulása nélkül csak akkor lehetséges, ha a Vevő a hiba megjavítását kérte, ami sajnos lehetetlennek bizonyul.

Ha a Vevő nem választja ki időben, hogy a lényeges szerződésszegés értelmében melyik jogával szeretne élni, csak a jelentéktelen szerződésszegés adta jogokkal rendelkezik.

A Vevő köteles igazolni az áru vásárlását (lehetőség szerint a vásárlási igazolással). A panasz kezelésének időtartama a panasz igénylésének (bejelentésének) pillanatától kezdődik. A Vevő az árut az Eladónak vagy a javításra megjelölt helyre szállítja a reklamációval egyidejűleg vagy azt követően. Az árut szállítás közben megfelelő csomagolásba kell csomagolni, hogy ne sérüljön, valamint legyen tiszta és teljes.

Az Eladó köteles haladéktalanul, legkésőbb három munkanapon belül döntést hozni a reklamációval kapcsolatban, vagy esetleg arról, hogy a döntéshozatalhoz szakértői vélemény szükséges. Ezen időn belül tájékoztatja a Vevőt a szakértői vélemény szükségességéről. Az Eladó a kérelmet, beleértve a hiba elhárítását, indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb az bejelentést követő 14 napon belül rendezi, kivéve, ha hosszabb időtartamról írásban megállapodnak a Vevővel. Ezen időszak után a Vevőnek ugyanolyan jogok állnak rendelkezésére, mintha a jelentős szerződésszegésről lenne szó.

Ha az Eladó megtagadja a hiba eltávolítását, a Vevő az árhoz megfelelő árengedményt kérhet, vagy elállhat a szerződéstől.

A jótállási idő meghosszabbodik a kérvény benyújtásától számítva annak rendezéséig vagy addig, amíg a Vevő köteles volt a terméket átvenni. Amennyiben árucseréről vagy az áru egy részének cseréjéről van szó, az Eladó ugyanolyan felelősséget vállal értük, mintha új áru vagy pótelem vásárlásáról lenne szó.

Ha a panaszrendezés állapotát nem lehet online figyelemmel követni, az Eladó vállalja, hogy e-mailben vagy SMS-ben értesíti a Vevőt a reklamációs ügyintézés részleteiről.

Indokolt panasz esetén a Vevő jogosult a ténylegesen felmerülő költségek megtérítésére.

 

13. Személyes adatok védelme

A szerződés teljesítéséhez szükséges megadott személyes adatok kezelője az Eladó.

Az adatfeldolgozó személyes és kapcsolati adatai

Társaság: NEMO Czech s.r.o.
Székhely: Na Skalce 13, 150 00 Praha 5 Smíchov
Adószám: HU30377774
Cégjegyzék szám: 27259056
Telefonszám: +36 70 343 3328
E-mail: saleshu@nemoczech.cz
Kapcsolattartó cím: NEMO Czech s.r.o., Na Skalce 13, 150 00 Praha 5 Smíchov 

Az adatfeldolgozás célja, az érintett személyes adatok köre és az adatfeldolgozás jogalapja

A Vásárló tudomásul veszi, hogy a vásárlási szerződés megkötése, annak későbbi teljesítése (megrendelés feldolgozása, az áruk elküldésének és kézbesítésének biztosítása) és a hibás teljesítés (panaszok) lehetséges megoldása érdekében az adatfeldolgozó az Európai parlament és Európai Tanács (EU) 2016/679 rendeletével összhangban valamint az általános adatvédelmi rendelet (a továbbiakban: GDPR) a személyes adatokat az alábbi mértékben dolgozza fel és őrzi meg: név, vezetéknév, cím, e-mail és telefonszám.

A személyes adatok feldolgozásának jogalapja, összhangban áll a GDPR 6. cikke (1) bekezdésének b) pontjával, a szerződés teljesítése, amelyben a szerződő fél a Vevő.

A személyes adatok címzettjének/címzettjeinek kategóriái

Az Adatkezelő vállalja, hogy a Vevő személyes adatait nem adja át az alábbi feldolgozóktól eltérő személyeknek:

  • a) szerződéses szállítócég, amelyet a vevő a megrendelőlapon választott ki az áru kézbesítésére, a szállítócégek listája elérhető az alábbi linken: https://cory.hu/rendeles/ a következő információk megadásával: keresztnév, vezetéknév, cím, e-mail cím, telefonszám;

Tárolási idő

A személyes adatokat az Adatkezelő a szerződés teljesítéséhez szükséges időig (megrendelés feldolgozása, raktárból történő kiadása és kiszállítása), valamint a törvényes garancia ideje alatt (az áru átvételétől számított 24 hónap) vagy a szerződéses garancia ideje alatt tárolja.

A Vevő tudomásul veszi, hogy a számviteli törvény (593/1991 sz. törvény) 31. §-a alapján az Adatkezelő köteles a számviteli dokumentumokat és a számviteli kimutatásait (számlákat) 5 évig megőrizni a számviteli időszak végétől kezdve (vagyis ha 2018-ban vásárol árut, a számlát 2023 végéig meg kell őrizni). Az adók és illetékek kezeléséről szóló törvény (337/1992 sz. törvény) 47. §-a értelmében az Adatkezelő köteles a számlát annak az adóidőszaknak a végétől számítva három évig megőrizni, amelyben a számlához kapcsolódó adó felmerült (azaz, ha árut vásárol 2018 folyamán a számlát adózás céljából 2021-ig kell megőrizni). A számla a következő személyes információkat tartalmazza: név, vezetéknév és cím.

A Vevő azt is tudomásul veszi, hogy a hozzáadottérték-adóról szóló 35. törvénye (235/2004 Coll.) értelmében az adatkezelő köteles az adóügyi okmányokat annak az adóidőszaknak a végétől számítva 10 évig megőrizni, amelyben az ügylet megtörtént ( ha 2018-ban árut vásárol, a számlát 2028 végéig meg kell őrizni). Az adódokumentum a következő személyes információkat tartalmazza: név, vezetéknév és cím.

A Vevő személyes adatokkal kapcsolatos jogai

A Vevő továbbá elismeri, hogy a GDPR 15–21. cikk alapján az alábbi jogai érvényesek:

  • a) a személyes adatokhoz való hozzáférés, amely magába foglalja az Adatkezelő általi megerősítés megszerzésének jogát arról, hogy az őt érintő személyes adatok feldolgozása folyamatban van-e vagy sem, és ha igen, akkor hozzáférési joga van a személyes adatokhoz és a GDPR 15. cikkében meghatározott információkhoz;
  • b) az őt érintő pontatlan személyes adatok helyesbítése, a feldolgozási célokat is figyelembe véve, a Vevőnek joga van hiányos személyes adatokat betölteni, többek között kiegészítő nyilatkozat benyújtásával a GDPR 16. cikke alapján;
  • c) törlés („elfelejtéshez való jog”), amelynek során az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törli a Vevővel kapcsolatos személyes adatokat, amint azok már nem szükségesek a szerződés teljesítéséhez, kivéve, ha a további feldolgozáshoz más jogi indok áll fenn;
  • d) a személyes adatok feldolgozásának korlátozása a GDPR 18. cikkében meghatározott esetekben;
  • e) az adatok hordozhatósága a GDPR 20. cikke értelmében;
  • f) tiltakozás a személyes adatok feldolgozása ellen a GDPR 21. cikke alapján.

Az adatkezelő a Vevő kérésére a kérelem kézhezvételétől számított 20 napon belül tájékoztatást ad a megtett intézkedésekről.

A személyes adatok feldolgozásával kapcsolatos kétségek esetén a Vevőnek joga van felvenni a kapcsolatot a személyes adatok védelmét szolgáló hivatallal, amelyet ezen a területen felügyeleti hatóságként tartunk számon, és panaszt benyújtani.

Az eladó engedélyezi a vásárlást regisztráció nélkül is, azon Vevők adatait, kik nem regisztrálnak, kizárólag a szerződés tárgyának teljesítése céljára, nem marketing vagy üzleti célokra használja fel.

 

14. Vitarendezés

Az Eladó és a Vevő közötti kölcsönös vitás kérdéseket a rendes bíróságok rendezik.

A fogyasztóvédelmi törvény (634/1992 sz. törvény) értelmében a vásárló, aki egyben fogyasztó is, jogosult a fogyasztói jogviták peren kívüli rendezésére az adásvételi szerződés vagy szolgáltatásnyújtási szerződés alapján. A bíróságon kívüli vitarendezés végrehajtására felhatalmazott szervezet a Cseh Kereskedelmi Felügyelet. További információ a www.coi.cz weboldalon található.

A fogyasztói jogviták peren kívüli rendezését csak a fogyasztó kérésére lehet megindítani, és csak az esetben, ha nem volt lehetséges közvetlenül az Eladóval elrendezni. Az indítványt legkésőbb egy éven belül lehet benyújtani, attól a naptól számítva, hogy a fogyasztó első alkalommal gyakorolta azon jogát, amely a vita tárgya, az Eladóval szemben.

A fogyasztónak joga van online bíróságon kívüli vitarendezést kezdeményezni ODR platformokon keresztül, melyek elérhetőek az alábbi weboldalon ec.europa.eu/consumers/odr/.

A Vevő feleheti a kapcsolatot dTest, o.p.s.-szel a fogyasztói jogok kapcsán a www.dtest.cz/poradna oldalon vagy a 299 149 009 telefonszámon keresztül.

A fogyasztóvédelmi törvény (634/1992 sz. törvény) szerinti kötelezettségek betartásának felügyeletét a Cseh Kereskedelmi Felügyelet látja el (www.coi.cz).

Egyéb rendeletek

A Vevő ezen szerződési feltételek értelmében olyan fogyasztót jelent, aki olyan személy, aki az Eladóval ellentétben a szerződés megkötésekor és teljesítésekor nem üzleti tevékenységet vagy foglalkozása önálló gyakorlását végzi.

Jelen Általános Szerződési Feltételek alkalmazásában az Eladó olyan vállalkozót jelent, aki a Vevővel ellentétben üzleti tevékenységet vagy foglalkozása önálló gyakorlását végzi.

Elektromos berendezések és egyéb termékek visszavétele

Az eladó biztosítja az elektronikus berendezések visszavételét a háztartásokból, valamint az e-hulladék, elemek és akkumulátorok szelektív gyűjtését összhangban az erre vonatkozó jogszabályokkal. Az ügyfél köteles átadni a régi elektronikus berendezést, egy új elektronikus berendezés vagy elem esetleg akkumulátor vásárlása esetén.

Az ügyfél köteles leadni az elektronikus berendezéseket, e-hulladékot vagy elemeket esetleg akkumulátorokat az adott település által megjelölt megfelelő hulladékgyűjtőbe.

Az eladó biztosítja az elektronikus berendezések háztartásokból való visszavételét ingyenesen, amennyiben az ügyfél hasonló típusú vagy használatú terméket rendel. A visszavétel a megrendelt elektronikus berendezések mennyiségére vonatkozik.

Az elektronikus berendezéseket, e-hulladékot, elemeket vagy akkumulátorokat nem szabad keverni vegyes hulladékkal, hanem a megszabott helyeken szabad leadni, azaz lakossági hulladéklerakó helyeken vagy visszavétel helyén, például a feljebb megemlített helyeken. Ezek a létesítmények újrahasznosítják a hulladékot. Az ezen eszközökből és hulladékokból származó veszélyes és káros anyagok károsak lehetnek a környezetre és emberi egészségre nézve.

 

15. Egyéb rendelkezések, információk

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók.

 

Kelt: Prága, 2021. március 17.

NEMO Czech s.r.o. : www.cory.hu